Kiwi experience - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Dinand hekman - WaarBenJij.nu Kiwi experience - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Dinand hekman - WaarBenJij.nu

Kiwi experience

Blijf op de hoogte en volg Dinand

26 Januari 2016 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Hallo vanuit Queenstown New Zealand,

Inmiddels ben ik alweer een paar weken aan het rondreizen, ik heb Nieuwjaarsavond gevierd in Queenstown met de jongens van de farm waar ik werkte en zijn daar ook blijven slapen in een motel.
's morgens zijn we vertrokken en hebben de jongens mij afgezet op de airport van Queenstown, waarna ik om 11.55 (wat 5 minuten voor het Nederlands Nieuwjaar is) weg gevlogen naar Auckland. Toch wel een vreemde ervaring maar ook wel cool.
aangekomen in Auckland moest ik daar een extra dag spenderen omdat de buspas van kiwi experience die ik geboekt had vol zat van 2 Januari.

Dus 3 januari begonnen met de kiwi experience naar het noordelijkste punt van NZ, Cape Reinga. hierbij 2 nachten geslapen in Paihia. schitterend weer en contact gemaakt met de groep waarmee ik samen reis. Vrijwel iedereen is alleen dus vrienden maken moet je wel. Op 1 persoon na was ik de enige Nederlander, wat ik ook niet zo erg vind want dat is goed voor mijn Engelse taal.
Na 1 dag waren we die Nederlander ook al kwijt omdat hij een andere route nam dus vanaf dat moment was ik de enige dutchie, wat eigenlijk wel goed uitkomt omdat dat mijn naam min of meer is want Dinand... dat kunnen ze niet uitspreken.
Beetje een groepje gevormd met een aantal Canadezen, Engelsen, Duitsers en Scandinaviers. We hadden meteen een goede klik in dat groepje dus allemaal onze reisschema aangepast naar dezelfde datums.
Vervolgens terug gegaan naar Auckland en de volgende dag door gereden naar Coromandel/Hot water beach. hier verbleven we op een schitterend holiday park met tentjes en hutjes voor 4 personen. 'S avonds wanneer het tij van de zee naar beneden zakt kun je hier poelen graven omdat door de vulkanische aanwezigheid het zand 5 cm onder het strand rond de 60 graden is. Deze lieten we toen weer vol lopen met zeewater en je krijgt vanzelf een soort van hot tub idee!
Hele bijzondere ervaring.

De volgende dag zijn we naar Waitomo gegaan, hier 's avonds in een glow worm cave gegaan met een soort van raft, eigenlijk gewoon een grote luchtband om ons heen. Prachtige ervaring met de glow wormen is het net alsof er honderden lichtjes in de grotten zitten. terwijl het pikkedonker is.
Op een gegeven moment waren we zo'n 60 meter onder de grond van een berg. soms was er maar 50 centimeter tussen het water en de bovenkant van de gang door de grot. Dus dan moest je op je rug er onderdoor drijven, we waren met gids uiteraard!
de volgende dag naar Hobbiton gegaan, het dorp uit de films van Lord of the Rings. gelukkig voor mij had ik gratis entree gewonnen dus weer 75 dollar bespaard. Vervolgens zijn we naar Rotorua gegaan dit staat bekend om de stinklucht van rotte eieren ivm de geisers rondom het dorp/stad. En idd die lucht is zeker aanwezig.
Gekeken naar geisers die stoom zo'n 30 meter omhoog blazen indrukwekkend!
Die nacht hebben we geslapen in een Maori village, dit is een soort nagebouwd Maori dorpje (maori is de oerbewoner van NZ).
Hier hebben we wat Maori liedjes geleerd en gekeken naar de indrukwekkende shows van de Maori met natuurlijk de "hakka". en 's avonds sliepen we in een gigantische bed dorm met muurversieringen en zo'n 25 personen in 1 dorm. Vrij dure trip was dit maar was het zeker waard!
Hierna naar Taupo toe gereden met de Kiwi bus, hier het plan om 2 dagen te verblijven. dit onder andere om de Tongariro crossing te kunnen lopen over de vulkaan van Mount Doom uit de Lord of the rings, 'S ochtends om 5.30 vertrokken omdat het een steile tocht is van 17.2 kilometer. Maar helaas... toen we er waren met de bus om te beginnen sloeg het weer om in storm en werd alles afgesloten en mochten we er niet naartoe. Dus er zat niks anders op dan terug te gaan en de dag te spenderen in Taupo. Toen dus maar naar Hot water pools gegaan. Hier komt heet water van een waterval uit de natuur ingestroomd en het water is zo'n 40/50 graden denk ik. Bijzonder maar daar wil je geen 2 uur inzitten dan ga je van je stokje!
Na Taupo naar River Valley gegaan, inmiddels al behoorlijk zuid in het noorder eiland. Dit is een plekje in de middle of nowhere tussen hoge bergen waar geen telefoonbereik of wat dan ook is. hier hadden we een soort feestavond met de hele bus want er was verder ook bijna niemand dan ons. Volgende ochtend om 6 uur in de boot gestapt om te gaan wildwater raften! Dit was heel cool en dit is de beste plek om te raften van heel Nieuw Zeeland zeden ze, dat geloof ik nu wel ja want je springt van behoorlijke watervallen af, geweldige ervaring! Na dit avontuur in de bus gestapt voor 4 uur om naar Wellington te gaan, de hoofdstad en de zuidelijkste stad van het noordereiland. Hier schijnt het jaar rond slecht weer te zijn en dat klopte ook wel maar toch best vermaakt met stad verkennen voor 2 dagen, Onder andere met het NZ nationaal museum wat gigantisch is.

Hierna hebben we dan de Ferry gepakt naar het zuider eiland! deze cruise duurt ongeveer 3 uur en brengt je door het prachtige eilanden landschap van het noordereiland naar het plekje Picton.
Hier stonden alweer 2 bussen te wachten van de Kiwi experience om ons verder naar beneden te brengen. Ze rijden ivm de extreme drukte nu met 2 bussen achter elkaar in plaats van 1. We zijn toen na een lange busrit met een wijnproeverij tussendoor aangekomen in Kaiteriteri, dit is een echte toeristenplaats met heel goed zonnig weer.
Hier hebben we de volgende dag met 14 man de hele dag met een kajak rond gepeddeld. Onder andere langs een leef gebied van Zeehonden en dat was wel heel gaaf om te zien. Achteraf bleek het toch een heel stuk kajakken terug ivm het opkomende tij moesten we een heel stuk verder de kajak weer afleveren! voor ongetrainde backpackers was dit toch wel een opgave en 's avonds lag dan ook iedereen keurig op tijd in bed! zo heeft sommige dingen ook nog eens een voordeel en krijg je toch voldoende nachtrust haha.

Omdat we hier een dag langer bleven komen we dus ook in een andere bus met mensen terecht, en jawel daar zaten wel weer Hollanders en Belgen in! Dus eindelijk weer eens Nederlands praten is dan ook wel weer grappig.
Vanaf daar naar Westport toe gereden, dit was een surfers stadje maar niet zo heel veel te beleven verder, we vertrokken dan ook de volgende morgen alweer optijd.
Volgende bestemming Lake Mahinapua, hier kwamen we in een hostel terecht dat alleen bestaat van de mensen van de Kiwi experience.
Hier organiseerden ze dan weer een Kiwi feestje, iedereen moest verkleed met iets dat met vuilniszakken te maken had. 1 iemand had het idee om als spice girls te gaan.
We hebben dit dus maar gedaan met 5 man. Het was hilarisch hoe iedereen verkleed was, van vuilnisemmers tot Superman.
uiteindelijk kon degene die het best verkleed was een voucher winnen voor een gratis canyon swing van 215 dollar, en toevallig wonnen wij die met zijn 5en. We hebben besloten om onze Canadees dat maar te laten doen en in ruil daarvoor betaald hij ons een aantal biertjes, daar kon ik prima mee leven.

Daarna vertrokken naar Franz josef! hier konden we een gletsjer wandeling/hike gaan doen dus bleven we ook een dag langer, we zouden dan 's morgen met een helikopter naar boven gebracht worden en daar 3 uur spenderen met een gids. 'S avonds op tijd naar bed om 's morgen fit naar boven te kunnen. Om 7 uur in de ochtend leek het kraakhelder en door te gaan. Aangekomen bij de organisatie kwamen er al wolken aanzetten en om 8 uur was de berg niet eens meer te zien zo mistig en dus niet verantwoord om te vliegen dus helaas gecanceld! Toen hebben we om 10 uur maar besloten om er naar toe te wandelen. Dit was een 5.5 uur wandeltocht langs vrij steile rotswanden en lange loopbruggen, maar schitterend! Helaas niet zover dat we het ijs konden aanraken maar zeker de moeite waard.
Daarna kwamen we in de regio Wanaka gereden, dit is voor mij bekend terein want heb daar namelijk een tijdje gewoond tijdens mijn farmwork!
Wel gaaf om daar terug te komen, aangezien het de laatste avond zou zijn dat we echt allemaal bij elkaar waren van ons groepje vanaf Auckland hebben we besloten om uit eten te gaan. Dat is hier vrij prijzig dus normaal maken we altijd ons eigen eten dan zijn we met 6-7 dollar per dag klaar, dit eindigde op zo'n 50 dollar per persoon maar het was goed haha.

Inmiddels ben ik weer terug aangekomen in Queenstown, wat ook bekend terein is! dit is de plek waar ieder zijn eigen weg weer gaat.
Sommige gaan terug naar Auckland sommige gaan door naar Invercargill en sommige vliegen vanaf hier of Christchurch naar een andere bestemming. Ik ben vanaf hier naar Milford Sound (fjordland nationaal park) gegaan (8e wereldwonder?) dit is toch wel de mooiste plek waar ik ben geweest!
Ondanks dat het de westkust is en dus vrij veel regent was het echt indrukwekkend! de bergen gaan soms een kilometer stijl op omhoog en er komen van alle kanten honderden watervallen naar beneden. Hier ook onder andere een bootcruise gedaan door de Sounds. kortbij watervallen en de kracht van het naar beneden stromende water blaast je bijna van het dek af geweldig!
Inmiddels weer terug gekomen in Queenstown en hier blijf ik nog 2 nachten om vervolgens door te gaan naar Lake Tekapo en mount Cook de hoogste berg van Nieuw Zeeland. vervolgens vervolg ik mijn trip naar Christchurch en vlieg ik naar Melbourne Australia..
Hier blijf ik dan een aantal dagen en vervolgens vlieg ik naar Singapore en Dubai waar ik de stad even wil verkennen omdat ik er toch langs vlieg. het zijn geen steden om zomaar even heen te vliegen vanuit Nederland dus grijp ik nu mijn kans om dat even te bekijken.

word wel weer vervolgd! Groeten vanuit het vandaag zonnige Queenstown!

  • 27 Januari 2016 - 10:26

    Mannes En Nel Hekman:

    Je weet nu wel wat Nieuw Zeeland is, nog niet van plan om er te blijven.

  • 27 Januari 2016 - 19:58

    Manon :

    Hoi Dutchie,

    Wat leuk geschreven. Soms was ik even vergeten wat we nou ook alweer precies gedaan hadden. Maar dat kan ik nu terug zien in je verhaal

  • 11 Februari 2016 - 16:26

    Gerdaberentsen:

    hoi dinand je hebt nu toch welde halve wereld gezien he ik heb een vraagje als je dit leest zou jij mij een vingerhoedje willen meenemendie spaar ik als het teveel gevraagd ishoeft het niet ik spaar ze zou wel leuk zijn gr gerda

  • 11 Februari 2016 - 16:26

    Gerdaberentsen:

    hoi dinand je hebt nu toch welde halve wereld gezien he ik heb een vraagje als je dit leest zou jij mij een vingerhoedje willen meenemendie spaar ik als het teveel gevraagd ishoeft het niet ik spaar ze zou wel leuk zijn gr gerda

  • 11 Februari 2016 - 16:26

    Gerdaberentsen:

    hoi dinand je hebt nu toch welde halve wereld gezien he ik heb een vraagje als je dit leest zou jij mij een vingerhoedje willen meenemendie spaar ik als het teveel gevraagd ishoeft het niet ik spaar ze zou wel leuk zijn gr gerda

  • 11 Februari 2016 - 16:26

    Gerdaberentsen:

    hoi dinand je hebt nu toch welde halve wereld gezien he ik heb een vraagje als je dit leest zou jij mij een vingerhoedje willen meenemendie spaar ik als het teveel gevraagd ishoeft het niet ik spaar ze zou wel leuk zijn gr gerda

  • 11 Februari 2016 - 16:26

    Gerdaberentsen:

    hoi dinand je hebt nu toch welde halve wereld gezien he ik heb een vraagje als je dit leest zou jij mij een vingerhoedje willen meenemendie spaar ik als het teveel gevraagd ishoeft het niet ik spaar ze zou wel leuk zijn gr gerda

  • 11 Februari 2016 - 16:26

    Gerdaberentsen:

    hoi dinand je hebt nu toch welde halve wereld gezien he ik heb een vraagje als je dit leest zou jij mij een vingerhoedje willen meenemendie spaar ik als het teveel gevraagd ishoeft het niet ik spaar ze zou wel leuk zijn gr gerda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Queenstown

Dinand

Vertrek 15 september naar de andere kant van de wereld om daar door Australië en Nieuw Zeeland een backpackers reis te gaan maken.

Actief sinds 23 Aug. 2015
Verslag gelezen: 343
Totaal aantal bezoekers 6112

Voorgaande reizen:

15 September 2015 - 31 December 2016

Australie en Nieuw Zeeland

Landen bezocht: