Merry Christmas met zomerse temperaturen. - Reisverslag uit Winton, Nieuw Zeeland van Dinand hekman - WaarBenJij.nu Merry Christmas met zomerse temperaturen. - Reisverslag uit Winton, Nieuw Zeeland van Dinand hekman - WaarBenJij.nu

Merry Christmas met zomerse temperaturen.

Door: Dinand

Blijf op de hoogte en volg Dinand

25 December 2015 | Nieuw Zeeland, Winton

Inmiddels is het alweer kerst!

Ik ben nog steeds op de farm in Winton, ervaring opdoen en een paar dollars verdienen!
Laatste weken veel veel veel veel gewerkt voornamelijk, van alles gedaan op en rond de farms, met slecht weer en met goed weer. Maar het was hier veel te koud voor een normale zomer! Dus weinig gras voor de koeien hier in de omgeving wat wel voor wat stress zorgt bij sommige boeren.
Inmiddels weet ik aardig mijn weg te vinden hier in de buurt en snap ik ook wat er bedoeld word als er iets van mij gevraagd word. Ze Hanteren nogal wat typische Kiwi namen en gebruiken waar ik eerst niks van snapte! En de meeste werknemers wat voornamelijk Filipijnen zijn hebben mijn nummer en die bellen mij rechtstreeks als ik ze moet helpen met een koe optillen die ziek is of wanneer er weer een waterlek is waardoor alles overstroomd en ga zo maar door!
Heb inmiddels ook wat ervaring met tractor werk op de heuvels/bergen hierzo, dat was af en toe best spannend want een moment van onoplettendheid kan betekenen dat je naar beneden glijd of op zijn kop terecht komt. Een tijdje terug is hier op de farm een duitse jongen naar beneden gegleden en geeindigd tegen een stel bomen. Die jongen is hier nu terug en gaf toch wel aan op dat moment niet echt nog zeker was van zijn leven. je zult namelijk niet de eerste in de omgeving zijn die verongelukt. Gelukkig heb ik alleen nog maar de kunstmest strooier op zijn kant laten vallen en nu is het best leuk om de heuvels op te moeten! uitdaging> CHECK.
Al met al het went best wel om hier te werken! Niet dat het mijn manier van werken is die ze hanteren maar je moet wat! We werken hier ook zonder problemen van 05.00 in de morgen tot 22.00 's avonds met een pauze van een kwartiertje tussen de middag voor wat voedsel.
Its a hard job sometimes but its not to bad.. zeggen ze dan.

Ik ga hier veel om met 3 andere nederlandse jongens die op de farm hiernaast werken, We komen elkaar overdag tegen in het land of gaan tussen de middag ff kipschnitsel en hot chips halen in het dorp.
's avonds als we niet hoeven te werken natuurlijk...... Dan komen ze hier of ik ga daar heen en drinken we een biertje en steken we de bbq aan. En als we een weekend vrij krijgen gaan we naar Queenstown dat is 1.5 uur rijden naarboven om te gaan stappen met zijn allen. Dan gaat er vaak ook wel een duitser en wat anderen mee die hier werken. We boeken een hostel daaro en rijden dan zondags weer terug.

Inmiddels vliegt de tijd voorbij en is het dus al kerst!
Dit is voor mij natuurlijk uniek in de zomer en het weer is prachtig! morgen 2e kerstdag gaan we naar Queenstown/Wanaka en tikken we de 32 graden wel aan! en vanavond steken we denk ik de BBQ hier maar weer eens aan!

Ik moet nog 2 dagen werken na de kerst, we moeten namelijk nog 100 hectare gras maaien en inkuilen hier ga ik nog bijspringen en dan zit het erop! Dan gaan we met zn alles oud en nieuw vieren en word ik afgedropt op Queenstown airport om 11.00 op 1 Januari. en om 11.55 stijg ik op naar Auckland. Dus precies voor en tijdens dat het in Nederland 12 uur word en dus nieuwjaar 2016... Weer een unieke ervaring!

begin Januari begin ik dan met de Kiwi Experience en ga ik heel Nieuw Zeeland rondreizen met backpackers die ik nu nog niet ken van all over the world! Daarna heb ik vast wel weer een goed verhaal!

Goed uiteinde en tot ziens in 2016!

  • 26 December 2015 - 10:39

    Mannes En Nel Hekman:

    Het is bij jouw wel warm maar hier is het ook record warm vannacht was het hier 14 graden je kunt bijna buiten zitten.

  • 04 Januari 2016 - 15:52

    Gerdaberentsen :

    dinand gelukkig nieuwjaar en de beste wensen van mij en gerard gr gerda

  • 13 Januari 2016 - 19:37

    Gerda Berentsen:

    hallo dinand hoe is het kom je gouw thuis en heb je nog fotos gemaakt van tante manna je zult wel veel zien als je terug komt dan wens ik jou een goede reis terug gr gerda berentsen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Winton

Dinand

Vertrek 15 september naar de andere kant van de wereld om daar door Australië en Nieuw Zeeland een backpackers reis te gaan maken.

Actief sinds 23 Aug. 2015
Verslag gelezen: 343
Totaal aantal bezoekers 6111

Voorgaande reizen:

15 September 2015 - 31 December 2016

Australie en Nieuw Zeeland

Landen bezocht: