4 weken in Australië - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Dinand hekman - WaarBenJij.nu 4 weken in Australië - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Dinand hekman - WaarBenJij.nu

4 weken in Australië

Door: Dinand Hekman

Blijf op de hoogte en volg Dinand

15 Oktober 2015 | Australië, Noosa Heads

Inmiddels ben ik al 4 weken down under in Australië!

Vermaak mij tot nu toe uitermate! en zit op dit moment te typen vanuit Noosa, dat is een plaatsje boven Brisbane (grote stad)

Ik ben na mijn eerste week Sydney naar Cairns gevlogen. ik wou dit samen met Stijn doen, toen we een ticket wouden boeken stonden er binnen no time nog 10 personen bij en uiteindelijk vlogen we met 11 personen naar Cairns.
We hebben daar een auto gehuurd met 9 personen voor het weekend en zijn toen naar Cape Tribulations gereden met behulp van een ferry (over water). En hebben daar in het regenwoud in een hostel geslapen en wildlife gekeken.
Dat was een hele gave ervaring, geen mobiel netwerk en locals gesproken die daar leven in the middle of nowhere.

Weer terug in Cairns gekomen op zondagavond binnen gekomen in een nieuw hostel, genaamd Gilligans dit is het grootste hostel resort van Australlië. we hebben hier toen 4 nachten geboekt.
Gilligans is een soort party hostel, er zit een discotheek in zwembad, poolparty's enzevoort. Aangezien we met de groep waren is dat natuurlijk wel gezellig.
Heb overdag in Cairns, travel agency's bezocht en uitgezocht wat ik wel en niet wou doen tijdens de reis naar beneden.

Heb uiteindelijk een buspas gekocht naar Brisbane, 2.200 km verderop.
En heb 2 tours geboekt, een 3 daagse zeiltrip over de White Sundays eilanden en een 3 daagse 4wd trip over Fraser island.

Ben uiteindelijk na 4 dagen Cairns vertrokken naar Townsville, vanaf dat moment was ik alleen nog met Eline en Arjan van de groep.
vanaf Townsville zijn we naar Magnetic island gegaan om Koala's in wildlife te spotten. Dat is alleen helaas niet gelukt... Het was gigantisch warm dus ze trokken zich waarschijnlijk te ver terug maar verder wel een heel mooi eiland.
Terug in Townsville weer ingecheckt met de Greyhound bus en vertrokken naar Airlie Beach. vanaf hier ben ik begonnen met de zeiltrip over de White sundays eilanden.

Maandagmorgen 5 oktober:
vertrokken met de Apollo, dit is de naam van het zeilschip. We zaten hier met 29 personen op van vele nationaliteiten. Ik was nog samen met Eline en Arjan, verder waren er een keertje geen Nederlanders.
Veel boten hadden zondagavond nog gecanceld ivm de weersomstandigheden die waren voorspeld. Ondanks de storm vertok onze boot gelukkig wel.
Met de wind in de zeilen schoot het lekker op, veel water overboord en alles nat maar heel gaaf! We hebben 's nachts in een soort baai gelegen tussen de bergen. zonder wind en dus kon je prima op de boot slapen.
We hebben die dagen gesnorkeld tussen schildpadden en grote stukken rif van het Great Barrier reef. Ik heb ook nog een poging gedaan tot duiken maar dat is niks voor mij, ik wil gewoon lucht kunnen happen dus geen succes haha.
En we zijn op white heaven beach geweest, dit is een strand met fijn zand dat een beetje lijkt op stof maar dan wel met een hoger gewicht.
Uniek op de wereld en tof om er geweest te zijn!
Op de laatste dag zijn we weer terug gezeild naar Airlie Beach, ik heb toen ook nog een uurtje als stuurman gespeeld en heb geleerd dat zeilen ook een vak opzich is.

Na Airlie Beach ben ik alleen met Eline verder gegaan, Arjan wil t iets rustiger aan doen en wij willen iets sneller.
We zijn naar Agnes water gegaan, dit is bij Town of 1770.
Dit is een dorp met meer Kangaroos dan inwoners waarschijnlijk, op iedere hoek van de straat lopen kangaroos. en mensen zie je niet zoveel.
Het is dan ook 60 km van het eerst volgende dorp en 130km van de eerst volgende stad.
We hebben hier een brommertje gehuurd en rond gereden, lekker rustig Je moest alleen opassen dat je geen kangaroo voor je brommer kreeg die springen namelijk continue de weg over.
We zijn hier met een Cesna vliegtuigje rond gevlogen, en geland op een strand bij Casta-way dat is een plekje in the middle of nowhere waar een vrouw aan het strand woont.
Hier kun je een aantal nachten blijven in een tentje, dit hebben wij niet gedaan ivm de tijd die we hadden. En zijn dus 's middags weer terug gevlogen.
Eline was hier achteraf wel blij mee, er kropen namelijk slangen en ander wildlife rond de tenten, er liep zelfs een varaan.

Zondagmorgen 11 oktober:
Vertrokken met de bus om 06.15 richting Rainbow Beach, normaal gesproken een ritje van ongeveer 6 uurtjes.
Maar we kregen pech met de bus rond een uur of 09.00, gelukkig niet in de outback maar uitgerekend precies in een stadje voor een kerk.
En aangezien het zondagmorgen was duurde het wel 2 uur voor er een monteur was met de juiste onderdelen.
De Dominee van de kerk kwam naar buiten en nodigde ons uit in zijn kerk te komen, niet iedereen deed dat maar ik heb het maar wel gedaan en dat was achteraf best een leuke ervaring!
Uiteindelijk kwamen we 10 uur later aan in Rainbow Beach, we hadden hier eigenlijk om 16.00 een veiligheidsbriefing voor Fraser island maar omdat er dus meer laatkomers in de bus zaten hebben ze die verplaats naar een later tijdstip. Deze briefing ging over hoe te rijden met een auto daar (regels) en hoe om te gaan met de wilde dieren.

Maandagmorgen 12 oktober om 06.00 vertrokken naar Fraser.
Je bent hier echt een 4wd nodig anders kom je nergens, de hoofdweg is over het strand en de andere wegen zijn allemaal enorm ruw met zand bulten en creeks (rivieren) die je moet oversteken.
We hebben hier alle highlights bezocht en rond geraced over het eiland.
Het water van Lake Mckenzie is bijvoorbeeld heel mooi, dit water is schoner dan wat dat thuis uit de kraan komt.
' s nachts sliepen we in een tentenkamp met hekken eromheen met stroom ivm de Dingo's dit zijn vleesetende honden. helaas zaten er wel veel ratten en slangen dus de tent goed dicht houden was wel belangerijk!
laatste dag een afterparty/bbq gehad met de groep! En dus weer veel nationalieiten leren kennen die dagen!

Donderdagmorgen 15 oktober vertokken richting Noosa, waar ik nu ben.
Ga hier morgen een scooter huren en de boel maar is verkennen met Eline.

Heb inmiddels een vlucht geboekt, en vlieg 24 oktober van Brisbane naar Auckland.

Leuk weetje van de nationaliteiten die al heb ontmoet en gesproken:

Duitsland
Groot Britanië: Wales-Engeland-Ierland-Scotland

Word vervolgd!

• 16 Oktober 2015 - 12:20

Mannes En Nel Hekman:

Zo kom je nog eens onverwachts in de kerk,waar bus pech al niet goed voor is.

• 02 November 2015 - 18:57

Mark Meijer: