Bijna 2 weken Down Under - Reisverslag uit Cairns, Australië van Dinand hekman - WaarBenJij.nu Bijna 2 weken Down Under - Reisverslag uit Cairns, Australië van Dinand hekman - WaarBenJij.nu

Bijna 2 weken Down Under

Door: Dinand

Blijf op de hoogte en volg Dinand

28 September 2015 | Australië, Cairns

Goedemorgen iedereen, Voor mij is het nu 10.20 AM.

Na bijna 2 weken down under te zijn hier in Australie word het wel eens tijd voor een klein blogje.

Ik ben 15 september vertrokken vanaf schiphol airport met 30 medereizigers verspreid uit het land, vrijwel niemand kende elkaar en we zijn samen op avontuur gegaan.
de 1e vlucht van 11 uur naar Thailand duurde heeeeel lang, slapen lukte niet dus dan schiet het niet op. 2e vlucht naar Taiwan was 3.5 uur en was vrij snel voorbij. na in een hotel in Taipei te zijn geweest waar ik niet heb geslapen weer verder gevlogen naar Sydney een vlucht van 9 uur waarvan ik het grootste gedeelte heb geslapen gelukkig!! het enigste was dat het eten die vlucht uit Taiwan kwam. niet te harden! bleeh vies.
verder Complimenten naar China Airlines, veel mensen reageerden wat raar toen ik zee dat ik met hun vloog, maar de service aan boord is perfect!

We zijn in Sydney opgewacht door de crew van Australian Backpackers, deze hebben ons naar het hostel in Collaroy gebracht. prima hostel maar weinig te doen en net zoals heel Sydney vrij duur.
En even over de jetlag, daar heb ik niks van gemerkt!

de volgende dag direct met de hele groep van alles geregeld, heb nu een Australische bankrekening, dat scheelt toch met elke keer pinnen weer een paar euro aan transactie kosten. En ja geld uitgeven is hier niet zo moeilijk dus je moet nog wel eens pinnen.... :)
Heb ook een Medicare aangevraagd, hiermee ben ik direct uit mijn reisverzekering gedekt als er wat voorvalt. Dus als ik naar de dokter ga hoef ik het geld niet voor te schieten en later terug te vragen.

Heb de stad verkend en het opera house bezocht natuurlijk, stad is heel mooi en heel schoon! en het mooiste is de vriendelijkheid van de Ausie mensen. voorbeeldje: bij het bus station gaat iedereen in een rij staan, niemand dringt voor en vol is vol. De eerste 6 stoelen in de bus zijn voor ouderen, of mensen die slecht ter been zijn. Zit je vooraan en komt er iemand binnen die slecht ter been is? Dan ga je onmiddelijk staan en laat diegene vooraan zitten.

Zaterdag 19 september ben ik bij het Defqon.1 festival Sydney geweest, voor diegene die het niet kent kijk maar eens op Youtube. Verschrikkelijk duur (4 munten van 2.5 dollar voor 1 biertje...) maar o zo mooi! Alle Nederlanders die er waren hadden een oranje shirtje aan en er was een ware invasie, ik schat zo'n 500 Nederlanders prachtig!!

Maandag 21 September heb ik een tocht gemaakt door de Blue Mountains national park. ongeveer 2 uur rijden van Sydney dat is een afstand die hier heel normaal is. heel gaaf en op 1200 meter hoogte naar beneden langs een clif gekeken, eigenlijk niks voor mij maar wel heel mooi!
Er was een gids mee dus veel te weten gekomen daarover, en over de grootste zorg van de locals, bushfire (bosbrand) dat kennen ze hier wel.

Heb inmiddels ook mijn eerste dag gesurfd! heel gaaf om te doen maar van de 100 pogingen denk ik hooguit 5 keer op mijn bord gestaan. Je bent wel een week nodig om dat onder de knie te krijgen.

Verhaal word vervolgd! mijn internet key verloopt en kan niet verlengen.

Groeten uit Cairns!! dat is in noord-oost Ausie!




  • 28 September 2015 - 20:47

    Mannes Hekman:

    Foei foei, een blikje heineken 10 dollar dat is 30 dollar per liter, wij krijgen nog geen 30 cent voor een liter melk.
    Gauw verhuizen naar die grote boer in Nieuw Zeeland kun je gratis melk drinken

  • 29 September 2015 - 15:21

    Siny En Mans:

    Hier kun je niet dronken van worden we wensen jou veel plezier geniet er van

  • 03 Oktober 2015 - 19:12

    Gerdaberentsen :

    een hele belevenis dinand ik hoop dat je het ontzeyyend naar de zin hebt als je
    naar tante gaatdoe haar de groeten laat maar eens wat van je horendinand pas goed op je zelf ik hoor nog van je

  • 06 Oktober 2015 - 20:19

    John Hekman:

    Mooi om te lezen dat je geen jetlag had, heb je daar in ieder geval geen last van gehad. 10 dollar voor een biertje zoveel durven ze er zelfs hier in Londen er niet voor te vragen, maar ja Australie, ik had al gezegd dat is stervensduur.

    Toch ook leuk dat je nog wat natuur meekrijgt. Moet je in Nieuw Zeeland ook vooral blijven doen, misschien wordt het dan toch wat voor je ;)

  • 10 Oktober 2015 - 12:01

    Berend En Anny Wessels:

    Hoi Dinand,

    Wat een avontuur! Je zult nog heel wat zien en beleven op je reis. We wensen je nog heel veel plezier toe. Groetjes uit Nieuwleusen.

  • 11 Oktober 2015 - 18:36

    Aly Hekman:

    Dinand,

    IK hoop dat het je daar goed mag gaan .
    Hoop dat je veel ziet, wie weet bevalt het je daar wel.
    In elk geval veel plezier toegewenst van herman en mij

  • 11 Oktober 2015 - 19:19

    Jan-willem/en Fenny :

    hallo dinand

    hier het beloofde voor je vertrok hebben we je gezegd dat we je een briefje zullen sturen bij deze

    we hebben een leuke middag bij je ouders gehad

    wand je moeder hield haar verjaardag

    en hoe is het met je vooral de kangeroe''s die hebben daar de koeien wel verdreven

    maak er wat van groeten uit drenthe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Dinand

Vertrek 15 september naar de andere kant van de wereld om daar door Australië en Nieuw Zeeland een backpackers reis te gaan maken.

Actief sinds 23 Aug. 2015
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 6116

Voorgaande reizen:

15 September 2015 - 31 December 2016

Australie en Nieuw Zeeland

Landen bezocht: